ΠΜΣ: Σχεδίαση Διαδραστικών και Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων
Το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο: Σχεδίαση Διαδραστικών και Βιομηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων, το οποίο οδηγεί σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.).
Ο σκοπός του ΠΜΣ είναι να gκαταρτίσει επιστήμονες που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά τις νέες τεχνολογίες, την επιστήμη και την τέχνη για να σχεδιάσουν εύχρηστα και λειτουργικά Προϊόντα και Συστήματα στην αναδυόμενη νέα πραγματικότητα της κοινωνίας της πληροφορίας.
Διαβάστε από τον επίσημο ιστότοπο του Τμήματος τις θεματικές ενότητες του ΠΜΣ και δείτε τον κανονισμό σπουδών.
Μαθήματα
Ακολουθεί ο κατάλογος μαθημάτων του ΠΜΣ όπου για κάθε μάθημα υπάρχουν σύνδεσμοι σε ενδεικτικά θέματα εργασιών και εξετάσεων και σε δείγματα εργασιών των φοιτητών. Με κλικ στο όνομα του μαθήματος μπορείτε να δείτε την περιγραφή του όπως εμφανίζεται στον οδηγό σπουδών.
Όνομα |
ECTS |
Δείγματα Θεμάτων Εργασιών |
Δείγματα Θεμάτων Εξετάσεων |
Δείγματα Εργασιών |
1ο Εξάμηνο | ||||
Θεωρία και Μεθοδολογία Σχεδίασης | 6 | ΘΕ1 | ||
Σχεδίαση Βιομηχανικών Προϊόντων και Διαδραστικών Συστημάτων (Στούντιο) | 6 | ΘΕ1 | Ε1, Ε2 | |
Εισαγωγή στη Σχεδίαση με Η/Υ | 6 | ΘΕ1, ΘΕ2 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | Ε1 |
Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή | 6 | ΘΕ1, ΘΕ2 | ΘΕξ1 | Ε1, Ε2 |
Εισαγωγή στην Πληροφορική και σε Σχεδιαστικά Περιβάλλοντα Διαδικτύου και Ψηφιακών Μέσων | 6 | ΘΕ1 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | Ε1 |
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά | 2 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | ||
2ο Εξάμηνο | ||||
Εργονομία και Σχεδιαση για Ολους | 6 | ΘΕ1 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | Ε1, Ε2 |
Σχεδίαση Βιομηχανικών Προϊόντων και Διαδραστικών Συστημάτων (Στούντιο 2) | 6 | ΘΕ1, ΘΕ2 | Ε1, Ε2 | |
Σχεδίαση και Ανάλυση με Η/Υ | 6 | ΘΕ1, ΘΕ2 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | Ε1 |
Μηχανική και Υλικά στο Σχεδιασμό | 6 | ΘΕξ1, ΘΕξ2 | ||
Προηγμένες Διεπαφές Χρήστη | 6 | ΘΕ1 | ΘΕξ1 | Ε1, Ε2 |
Διπλωματικές Εργασίες
Κατεβάστε τον πλήρη κατάλογο διπλωματικών εργασιών του ΠΜΣ.
Ενδεικτικές διπλωματικές εργασίες
Ακολουθεί λίστα ενδεικτικών διπλωματικών εργασιών του ΜΠΣ. Σε όσες περιπτώσεις κάποια διπλωματική οδήγησε σε δημοσίευση ή ανακοίνωση σε συνέδριο, παρατίθεται και η αντίστοιχη δημοσίευση/ανακοίνωση.
- ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΜΠΑ, Προσδιορισμός νέου μεγεθολογίου ενδυμάτων με βάση ανθρωπομετρικά δεδομένα, για τη μαζική κάλυψη εξατομικευμένων αναγκών
- Δημοσίευση που προέκυψε από τη διπλωματική: Mpampa, L., Azariadis, P., Sapidis, N. (2010). A new methodology for the development of sizing systems for the mass customization of garments. International Journal of Clothing Science and Technology, 22(1), 49–68. [pdf]
- ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Branding εταιρείας κατασκευής ιατρικών μηχανημάτων με στρατηγική πρόταση το σχεδιασμό νέου μηχανήματος για την αποκατάσταση ασθενών από επεμβάσεις στα γόνατα
- ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΤΗΣ, Εξατομικευμένη παρουσίαση περιεχομένου στο διαδίκτυο. Κριτική επισκόπηση και σχεδίαση εφαρμογής
- ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΠΠΗΣ, Τεχνικές Αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή με καταδίωξη βλέμματος (gaze interaction): Επισκόπηση, πειραματισμός και αξιολόγηση
- ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΣΤΕΙΑΚΑΚΗΣ, Μελέτη - Σχεδίαση συστήματος υποστήριξης εργασιών του τμήματος μεταγωγής του ΟΤΕ
- ΘΕΑΝΩ ΙΣΤΙΚΟΠΟΥΛΟΥ, Αναγνώριση σημαντικών χαρακτηριστικών αισθητικής και μέτρηση και αξιολόγησή τους σε δικτυακούς τόπους
- Δημοσίευση που προέκυψε από τη διπλωματική: Koutsabasis, P., Istikopoulou, T. (accepted for publication). Perceived web site aesthetics from users and designers: implications for evaluation practice. International Journal of Technology and Human Interaction. [pdf]
- ΘΩΜΑΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ, Εκτίμηση της απόδοσης φωτοβολταϊκού με τη χρήση συστήματος παρακολούθησης του ήλιου και αξιολόγησή του
- ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, Μηχανική συμπεριφορά σύνθετων υλικών ενισχυμένων με νανοσωλήνες άνθρακα
- Δημοσίευση που προέκυψε από τη διπλωματική: Papanikos, P., Nikolopoulos, D., Tserpes, K. (2008). Equivalent beams for carbon nanotubes. Computational Materials Science, 43(2), 345-352. [pdf]
- ΑΓΑΠΗ ΑΓΓΕΛΟΥ, Τεχνικές Αλληλεπίδρασης Βάσει Χειρονομιών σε Εικονικά Περιβάλλοντα : Μελέτη Περίπτωσης στο Wii-Mote
- ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑΣ, Συνεργατικά εικονικά περιβάλλοντα σχεδίασης στο χώρο της αρχιτεκτονικής: μια έρευνα των μεθόδων επικοινωνίας συγκριτικά με παραδοσιακές μεθόδους σχεδίασης
- Δημοσίευση που προέκυψε από τη διπλωματική: Koutsabasis, P., Vosinakis, S., Malisova, K., Paparounas, N. (2012). On the value of virtual worlds for collaborative design. Design Studies, 33(4), 357–390. [pdf]
- ΑΡΓΥΡΩ ΒΑΡΔΑΛΑ, Ευχρηστία κατά την πλοήγηση σε επιτραπέζια εικονικά περιβάλλοντα
- ΑΛΕΞΙΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ, Μοντελοποίηση συναισθημάτων σε εικονικούς χαρακτήρες
- Δημοσίευση που προέκυψε από τη διπλωματική: A. Zoumpoulaki, N. Avradinis and S. Vosinakis, “A Multi-Agent Simulation Framwork for Emergency Evacuations Incorporating Personality and Emotions”, Proceedings of SETN 2010, Greece, Lecture Notes in Artificial Intelligence, Springer, 2010. [pdf]
Στατιστικά Στοιχεία
Παρακάτω περιέχονται στατιστικά στοιχεία για τον αριθμό εγγεγραμμένων, τον αριθμό αποφοίτων, τη διάρκεια φοιτησης, το βαθμό πτυχίου και τις βαθμολογίες των φοιτητών στα μαθήματα.
Νεες Εγγραφές κατ' έτος από το ακ. έτος 2007-2008 έως το 2011-1012
AKAΔ. ΕΤΟΣ | ΣΥΝΟΛΟ |
2007-2008 | 13 |
2008-2009 | 15 |
2009-2010 | 9 |
2010-2011 | 12 |
2011-2012 | 11 |
Σύνολο | 60 |
Εξέλιξη του αριθμού αποφοίτων και διάρκεια σπουδών
Ακαδ. έτος αποφοίτησης |
||||||||||||
2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | Σύνολο Αποφοίτων | Δεν έχουν αποφοιτήσει | Διεγρα-φέντες | Σύνολο | |
Ακαδ. έτος Εισαγωγής | ||||||||||||
2003-2004 | 7 | 2 | 1 | 1 | 2 | 13 | 5 | 18 | ||||
2004-2005 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 13 | 9 | 22 | ||||
2005-2006 | 1 | 6 | 5 | 4 | 4 | 20 | 7 | 27 | ||||
2006-2007 | 2 | 5 | 3 | 2 | 12 | 7 | 19 | |||||
2007-2008 | 4 | 2 | 2 | 8 | 5 | 13 | ||||||
2008-2009 | 2 | 12 | 14 | 1 | 15 | |||||||
2009-2010 | 4 | 4 | 3 | 2 | 9 | |||||||
2010-2011 | 1 | 1 | 9 | 2 | 12 | |||||||
2011-2012 | 0 | 10 | 1 | 11 | ||||||||
Σύνολα: | 85 | 22 | 39 | 146 |
Επιδόσεις μεταπτυχιακών φοιτητών κατά το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011
Εξ. | Τίτλος μαθήματος | Δηλώσεις | Εξετ. στην κανονική | Πέρασαν στην κανονική | ΜΟ στην κανονική | Εξετ. σε επαναλη-πτική | Πέρασαν σε επαναλη-πτική | ΜΟ σε επαναλη-πτική | Σύνολο επιτυχό-ντων |
1 | Εφαρμοσμένα μαθηματικά | 12 | 7 | 6 | 5,83 | 6 | |||
1 | Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή | 12 | 9 | 6 | 6 | 4 | 4 | 5,75 | 10 |
1 | Εισαγωγή στη Σχεδίαση με Η/Υ | 12 | 10 | 8 | 6,31 | 2 | 2 | 5,5 | 10 |
1 | Σχεδίαση Βιομηχανικών Προϊόντων και Διαδραστικών Συστημάτων (Στούντιο) | 12 | 10 | 10 | 6,95 | 10 | |||
1 | Θεωρία και Μεθοδολογία Σχεδίασης | 12 | 10 | 10 | 6,6 | 10 | |||
1 | Εισαγωγή στην Πληροφορική και σε Σχεδιαστικά Περιβάλλοντα Διαδικτύου και Ψηφιακών Μέσων | 12 | 10 | 10 | 6,3 | 10 | |||
2 | Εργονομία και Σχεδίαση για Όλους | 10 | 7 | 7 | 8 | 1 | 1 | 5,5 | 8 |
2 | Μηχανική και Υλικά στο Σχεδιασμό | 10 | 8 | 6 | 5,83 | 2 | 2 | 5,5 | 8 |
2 | Σχεδίαση και Ανάλυση με Η/Υ | 10 | 8 | 7 | 6,71 | 1 | 7 | ||
2 | Σχεδίαση Βιομηχανικών Προϊόντων και Διαδραστικών Συστημάτων (Στούντιο) | 10 | 8 | 8 | 7,88 | 8 | |||
2 | Προηγμένες Διεπαφές Χρήστη | 10 | 7 | 6 | 7,25 | 2 | 2 | 6,5 | 8 |
3 | Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία | 2 | 1 | 1 | 10 | 1 | |||
Σύνολο | 96 |
Αξιολόγηση Μαθημάτων από τους Φοιτητές
Η αξιολόγηση του διδακτικού έργου και εν γένει των υπηρεσιών του Τμήματος από τους φοιτητές καθιερώθηκε στα τελευταία χρόνια ως ένα βασικό μέρος της διδακτικής διαδικασίας. Τα μαθήματα του ΠΜΣ αξιολογούνται μέσω ερωτηματολογίου που δίνεται στους φοιτητές προς συμπλήρωση (ανώνυμα) τις τελευταίες εβδομάδες διεξαγωγής των μαθημάτων. Το εαρινό εξάμηνο η αξιολόγηση έγινε ηλεκτρονικά με αντίστοιχη διαδικασία με αυτή του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης
Στα παρακάτω αρχεία περιέχονται: Τα αριθμητικά αποτελέσματα αξιολόγησης (μέσος όρος βαθμολογίας ανά μάθημα και ανά ερώτηση του ερωτηματολογίου), και τα ποιοτικά σχόλια των φοιτητών (όσα υπάρχουν) ανά μάθημα.Τα αρχεία είναι σε μορφή Microsoft Excel 2007.
Εαρινό εξάμηνο 2011-2012
Αριθμητικά αποτελέσματα αξιολόγησης
*δεν υπάρχουν αντίστοιχα συγκεντρωτικά στοιχεία σε ηλ. μορφή για το χειμερινό εξάμηνο 2011-2012, διότι η αξιολόγηση έγινε με έντυπα ερωτηματολόγια.